sobota, 20 czerwca 2015

Chlebek bananowy


Dziś post z innej beczki, bo o pieczeniu :)
Dawno już nic nie piekłam a mama jakiś czas temu wspominała o chlebie bananowym, więc postanowiłam upiec to cacuszko :)

Upieczony według tego przepisu: 

"Składniki:
  • 3 lub 4 dojrzałe banany, rozgniecione
  • 1/3 szklanki roztopionego masła
  • 3/4 szklanki cukru (można dać mniej, chlebek jest dość słodki)
  • 1 roztrzepane jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
W przepisie tym nie trzeba używać miksera. W dużym naczyniu wymieszać roztopione masło z rozgniecionymi bananami. Wmieszać cukier, roztrzepane jajko, wanilię. Na końcu dodać mąkę wymieszaną z sodą i szczypta soli. Wymieszać.
Piec przez godzinę czasu w piekarniku nagrzanym do 170°C, w formie keksówce o wymiarach 10 x 20 cm.
Smacznego :)"
Przepis autorstwa Doroty Świątkowskiej i można go znaleźć tutaj -> Chlebek bananowy

Ja dodałam swój mały twist do przepisu. 
Całe rozrobione ciasto, przed wlaniem do formy podzieliłam na pół - połowę zostawiłam, a do drugiej połowy dodałam łyżkę kakao i wymieszałam dokładnie. A później kładłam ciasto do formy warstwami - białe i ciemne na zmianę. Po przełożeniu całego ciasta delikatnie je pomieszałam patyczkiem, tylko żeby wymieszać między sobą kolory, w celu uzyskania takiego efektu: 


Całość przed włożeniem do pieca posypałam jeszcze kilkoma pokrojonymi orzechami. 
Ciasto rośnie pięknie i jest bardzo sycące - świetna przekąska, czy drugie śniadanie lub podwieczorek ;-)



Może ktoś skorzysta z przepisu, ciasto bardzo proste i nie wymaga wielkich umiejętności ani zasobów ;-) Polecam też bloga http://www.mojewypieki.com - można na nim znaleźć mnóstwo świetnych przepisów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz