poniedziałek, 27 lutego 2017

Filmowo #7 - Komedia


Dziś coś w nieco lżejszym temacie - komedie. 
Rzadko się zdarza żeby jakaś komedia na prawdę mi przypadła do gustu. 
Ale jednak się to zdarza. Poniżej przedstawiam 5 komedii, które z jakiegoś względu zapadły mi w pamięć :)


 Deadpool (Kanada, USA, 2016 rok, Tim Miller) - ależ ja kocham Deadpoola *.* Najlepszy antybohater na świecie. U Wade'a Wilsona zostaje wykryty nowotwór i postanawia poddać się eksperymentalnemu leczeniu, które zmienia go w... Coś innego. Film jest przepełniony humorem, improwizacją, lecą genialne teksty. Ryan Reynolds był stworzony do tej roli i jestem mu niesamowicie wdzięczna, że walczył o to, by ten film powstał :D 


Wakacje Waltera/Secondhand Lions (USA, 2003 rok, Tim McCanlies) - tym razem komedia bardziej rodzinna, rozgrzewająca serce. Młody Walter zostaje podrzucony przez swoją matkę do domu swoich dwóch wujków. Panowie są przedziwni, gburowaci, ale nawiązują się między nimi a chłopcem piękne relacje. Widziałam ten film jako nastolatka a niedawno zobaczyłam o ponownie i okazał się jeszcze piękniejszy niż pamiętałam :)


Zombieland (USA, 2009 rok, Ruben Fleischer) - coś dla fanów zombie klimatów. W trakcie apokalipsy zombie - lub zombiepokalipsy :D - Columbus spotyka Tallahassee i postanawiają ruszyć w dalszą drogę razem. Napotykają się również na Wichitę i Little Rock, które dają im w kość. W filmie występuje również Bill Murray jako... on sam, a także zombie-clowny :D Ja nie mogę się już doczekać drugiej części. 


Dogma (USA, 1999 rok, Kevin Smith) - kiedy przygotowywałam listę filmów do tej serii postów Alan Rickman ciągle był wśród nas. Teraz ten film ma szczególne znaczenia, bo pan Rickman odgrywa w nim Metatrona. Głównymi bohaterami są Bartleby i Loki - dwa upadłe anioły, które próbują powrócić do Nieba oraz Bethany, której zadaniem jest ochraniać ludzkość. Przedziwny film, przedziwne sytuacje, ale warte zobaczenia :D 


 Maska/The Mask (USA, 1994 rok, Chuck Russell) - klasyka gatunku. Stanley Ipkiss znajduje w rzece maskę. Po jej założeniu zmienia się w... Maskę? :D Aż sama nie wiem jak ten film opisać, a Jim Carrey jest geniuszem. Tyle mam do powiedzenia w kwestii Maski xD

Źródła do plakatów: 
http://www.ew.com/sites/default/files/i/2015/12/13/ew-deadpool-poster.jpg
http://www.secondhandlions.net/images/SHLmovie1sheet.jpg
http://zombiepop.net/wp-content/uploads/2014/03/zombieland-movie-poster.jpg
http://www.movieposter.com/posters/archive/main/3/A70-1801
http://www.impawards.com/1994/posters/mask.jpg

4 komentarze:

  1. Większości nie widziałam jeszcze, ale uwielbiam Deadpoola <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Deadpool jest jedyny w swoim rodzaju :D

      Usuń
  2. Nice films!
    I`m following ur blog with a great pleasure via GFC
    Please join me
    Sunny Eri: beauty experience

    OdpowiedzUsuń