poniedziałek, 27 marca 2017

Filmowo #8 - Przygodowy

Dziś mam dla Was post z zestawem 5 filmów przygodowych. 
Zapraszam :) 


 Serenity (USA, 2005 rok, Joss Whedon – Joss Is Boss) 
Zaczynamy od najważniejszego (dla mnie) filmu na tej liście. Jest to filmowa kontynuacja serialu, który został skasowany. Serial Firefly, którego kontynuacją jest Serenity był emitowany w latach 2002-2003. Serenity powstało 2 lata po anulowaniu Firefly i jest próbą zakończenia i rozwiązania w jakiś sensowny sposób genialnej historii. Uwielbiam i Firefly i Serenity i wielokrotnie do nich wracam. Polecam ogromnie :)
O Firefly możecie przeczytać więcej TUTAJ


 Życie Pi/Life of Pi (USA, Wielka Brytania, Tajwan, 2012 rok, Ang Lee)
Życie Pi jest filmem specyficznym - po trochu przygodowy, po trochu dramat, a po części fantastyka. Wygrał 4 Oscary - za najlepszego reżysera, najlepszą muzykę oryginalną, najlepsze efekty specjalne i najlepsze zdjęcia. Opowiada historię życia, a w szczególności podróży z Indii do Kanady młodego Pi. Przedziwne rzeczy się w filmie dzieją, ale warto dać mu szansę. 


     Sherlock Holmes (Niemcy, USA, 2009 rok, Guy Ritchie)
Myślę, że każdy zna, a przynajmniej słyszał o tym filmie, ale warto o nim wspomnieć. Robert Downey Jr., stworzył genialną wersję Sherlocka Holmesa - czarujący i szalony. Jest to jednak zupełnie inne przedstawienie legendarnego detektywa, niż w Sherlocku, gdzie tytułowego bohatera gra Benedict Cumberbatch. Kto jeszcze nie zna, musi koniecznie nadrobić. 


    Jurassic World (Chiny, USA, 2015 rok, Colin Trevorrow)
Jurassic World to remake (?) znanego wszystkim świetnie Jurrasic Park i jest to film, co do którego ludzie mieli bardzo mieszane odczucia. Słyszałam opinie, że był rozczarowujący, że ludzie poczuli się nim oszukani i kompletnie im się nie podobał. Ja osobiście byłam zadowolona po ego obejrzeniu. Jurrasic Park nie dorasta do pięt, ale ma w sobie kilka ciekawych elementów - jak główna bohaterka, biegająca przez 2 godziny w szpilkach po trawie i błocie :D Jeśli ktoś ma te 2 godziny do zbycia, to można popatrzeć jak Chris Pratt szkoli raptory i poluje na dinozaura-uciekiniera. 


     E.T./E.T. the Extra-Terrestrial (USA, 1982 rok, Steven Spielberg)
Historia kosmity pozostawionego przez przypadek na Ziemi, który zaprzyjaźnia się z młodym Elliotem. Do tego młodziutka Drew Barrymore, latanie na rowerze i zwabianie kosmity metodą na cukierki :D Miły, lekki i przyjemny film, który stał się już kultowy i każdy powinien go zobaczyć :)

Źródła do zdjęć:
http://img.goldposter.com/2016/09/serenity_poster_goldposter_com_3.jpg
http://www.impawards.com/2012/posters/life_of_pi.jpg
http://www.impawards.com/2009/posters/sherlock_holmes_ver5.jpg
http://static2.hypable.com/wp-content/uploads/2015/04/jurassic-world-poster-dino-chris-pratt.jpg
http://beyondthemarquee.com/wp-content/uploads/2014/06/e_t_the_extra_terrestrial_ver3_xlg.jpg

4 komentarze:

  1. Życie PI oglądałam. Świeeetny film! Bardzo mi się spodobał, mojej rodzince także. Reszta filmów raczej nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Życie Pi bardzo mi sie podobało

    OdpowiedzUsuń